سئو سایت

سئو سایت

سئو سایت

سئو سایت

سئو سایت و بهینه سازی سئو

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

با تغییرات الگوریتم موتورهای جستجو و آپدیت‌های پیاپی گوگل، داشتن بهترین شرایط سئو سخت و دلهره آور به نظر می‌رسد

سوالاتی مانند اینکه “آیا هنوز بک لینک‌ ها اولویت دارند؟” و “آپدیت پنگوئن یا پاندا در گوگل چیست و چگونه بازدید خود را به خاطر آنها از دست ندهیم؟” ذهن وبمسترها را مشغول کرده است. ولی تفاوتی نمی‌کند که این تغییرات به چه شکلی بوده و الگوریتم‌های موتور جستجو چگونه عمل می‌کنند. در اصول اساسی بهینه سازی سایت ۵ اشتباه رایج سئو وجود دارد که باید از آنها پرهیز کنید. در این مقاله از بی مگ به بررسی آنها و ارائه راهکار مناسب می‌پردازیم.

اشتباه رایج سئو شماره ۱ – اشتباه در انتخاب کلمات کلیدی مناسب

اینترنت بر اساس کلمات کلیدی عمل می کند. وب سایت‌ها تنها زمانی در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند که عبارت جستجو شده با کلمات کلیدی شان مرتبط باشد.

اولین اشتباه رایج سئو سایت می‌تواند آن باشد که اگر شما مطالب سایتتان را بدون بررسی و استفاده از کلمات کلیدی مناسب منتشر می‌کنید، بسیاری از فرصت‌های خود را برای جذب بازدیدکنندگان از موتورهای جستجو از دست می‌دهید. کلمه کلیدی در واقع همان کلمه یا مجموعه کلماتی است که کاربر در موتورهای جستجو وارد می کند. با استفاده از ابزار رایگانی مانند Google Keyword Planner گوگل یا KwFinder می‌توانید به دنبال کلمات کلیدی باشید که دفعات جستجوی آنها زیاد بوده و در کنار آن رقبای کمی برای شما در نتایج جستجو وجود دارد. برای مطالعه بیشتر در این زمینه مقاله فرمول انتخاب کلمات کلیدی مناسب را بخوانید.

اشتباه رایج سئو شماره ۲ – داشتن بک لینک‌های کم ارزش به سایت

با اینکه بک لینک‌ها نقش مهمی در تجارت اینترنتی و بهینه سازی سایت شما ایفا می‌کنند، نباید کیفیت را فدای کمیت و تعداد بک لینک‌ ها کنید. بک لینک ها از سایتهایی با رنک پایین، سایت‌های اسپم، سایت‌های غیر مرتبط به شما و سایتهایی که صرفا جهت اشتراک لینک طراحی شده‌اند، تبادل لینک دو طرفه، استفاده از لینک سازی غیر طبیعی با تکنیک‌های PBN با توجه به آخرین تغییرات گوگل یک اشتباه رایج سئو می‌باشد که براحتی می تواند به سئو سایت شما آسیب بزند.

الگوریتم گوگل پنگوئن براین اساس طراحی شده است که سایت‌های اسپم را از لیست نتایج خارج کند، و در آن کیفیت بک لینک‌های سایت یکی از فاکتورهای مهم گوگل برای شناخت یک سایت بعنوان اسپم در نظر گرفته می‌شود. بنابراین تمرکز و تلاش خود را بر بدست آوردن بک لینک‌های با کیفیت و مناسب از سایت‌های مرتبط قرار دهید تا اینکه مسیر ساده را انتخاب کرده و لینک‌های کم ارزش را برای سایتتان جمع آوری کنید.

یکی از راه‌های مطمئن برای دریافت لینک‌های با کیفیت، استفاده از استراتژی بازاریابی محتوایی است. در این روش شما با تولید محتوای مفید و با کیفیت برای مخاطبان هدف خود ارزش تولید کرده و موجب باز نشر محتوای خود در سایت‌ها، وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی و در نتیجه ایجاد لینک‌های ورودی به سایت‌تان خواهید شد.

اشتباه رایج سئو شماره ۳ – ساخت سایت‌هایی که به خوبی ایندکس نمی‌شوند

لیست نتایج نشان داده شده توسط گوگل براساس ایندکس صفحات از سایت‌ها می‌باشد که با الگوریتم‌های مشخصی تحلیل و بررسی شده‌اند.

چگونه در ابتدا سایت ما ایندکس شود؟ سایت شما باید ابتدا توسط موتورهای جستجوی ایندکس شوند تا خلاصه‌ی محتوای سایت شما را برای بررسی پتانسیل ارائه آن در نتایج جستجو در آینده ذخیره نمایند. اگر موتورهای جستجو امکان بررسی و ایندکس صحیح سایت شما را نداشته باشند، شما نمی  توانید کاربران زیادی را از طریق موتورهای جستجو جذب کنید. عوامل زیادی بر ایندکس نشدن سایت شما نقش دارند که مهم‌ترین آن‌ها را در اینجا ذکر می‌کنیم.

استفاده بیش از حد از تصاویر – موتورهای جستجو توانایی درک متون موجود در عکس‌ها را ندارند. اگر مطالب و نکات مهمی را در تصاویر (مانند عنوان و توضیحات فعالیت‌هایتان) بکار ببرید در گوگل ایندکس نخواهند شد. به طور کلی متن مناسب‌ترین نوع محتوا نسبت به ویدیو، عکس و … برای ایندکس در موتورهای جستجو است.

انیمیشن‌های فلش – اطلاعات و متون بکار رفته در فلش‌ها قابل درک برای موتورهای جستجو نیستند، پس به ندرت از آنها استفاده کنید. انیمیشن‌های فلش با اینکه زیبایی و طراوت خاصی به صفحات شما می‌بخشند اما استفاده بیش از حد و غیر اصولی از آنها یک اشتباه رایج سئو می‌باشد.

کدهای جاوا – جاوا اسکریپت و کدهای مانند آن توانایی‌ها و کاربردهای زیادی را به کاربران ارائه می‌دهند ولی توسط گوگل ایندکس نمی‌شوند. برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید تنظیمات فایل robot.txt را بگونه‌ای انجام دهید تا یک نسخه متنی را بجای کدهای شما به موتورهای جستجو نمایش دهد.

اشتباه رایج سئو شماره ۴ – عدم بروزرسانی مداوم سایت

مطالب و محتوای قدیمی ارزش محتوایی سایت شما را کاهش داده و موجب بازگشت کمتر کاربران به سایت شما خواهد شد. موتورهای جستجو اهمیت زیادی به بروز رسانی و تازگی محتوای سایت شما دارند. همچنین افزودن مطلب جدید به سایتتان گستره کلمات کلیدی و امکان بازدید شما از طریق موتورهای جستجو را افزایش می‌دهد. برای بروز رسانی سایت خود حتما نیاز نیست که به تولید محتوا بپردازید، بلکه می‌توانید با ویرایش محتوای قدیمی سایت خود و درج چندین پاراگراف و لینک سازی داخلی و خارجی در صفحات، آن را بروز رسانی کرده و از دیدگاه موتورهای جستجو سایتی پویا و در حال رشد به نظر برسید.

اشتباه رایج سئو شماره ۵- تمرکز بر موتورهای جستجو و غافل شدن از کاربران

درست است که بهینه سازی مطالب سایت از اهمیت بالایی برخوردار است ولی بازدیدکنندگان سایت شما مهم‌تر هستند. فعالیت هایی که در زمینه سئو انجام می‌دهید نباید کیفیت و زیبایی ارائه مطالب به کاربران را تحت تاثیر قرار دهند، زیرا موجب خروج کاربران از سایت شما و عدم بازگشت آنها می‌شود.

دستورات بهینه سازی سایت را در حد امکان دنبال کنید ولی احترام به کاربر را هرگز از  یاد نبرید. مطمئن باشید که مزد این کار را خواهید گرفت

  • milad gohari
  • ۰
  • ۰

مشکل دقیقا از جایی شروع می شود که گوگل از بک لینک هایی که پولی هستند

و هدفشان کسب اعتبار است مشکل دارد، دوست ندارد که شما بک لینک

پولی بسازید( منظور خرید بک لینک است !!!) و شما با رپورتاژ عملاً دارید این نوع از لینک ها را به وجود می آورید.

اگر ما بخواهیم طبق گوگل عمل کنیم ،

رپورتاژ آگهی تبلیغاتی که شما برای انتشار آن پول پرداخت کرده اید،

در صورتی که موتور های جستجو این را یک رقابت ناعادلانه آنالیز کنند و معتقد هستند

لینک ها باید سالم و طبیعی باشند و واقعاً شما توسط یک وب‌سایت دیگر معرفی شده اید.

شناسایی لینک های غیر طبیعی توسط گوگل

در سال‌های قبل وب سایت ها می توانستند به راحتی با حجم عظیمی از

لینک های مصنوعی رتبه های بالای گوگل را به دست آورند، این موضوع باعث شده بود که سایت های با کیفیت

که لایق اعتبار بیشتری هستند

در رتبه‌های پایین قرار بگیرند.

بنابراین گوگل وارد صحنه شد و با معرفی الگوریتم پنگوئن در سال ۲۰۱۲ به این روش بک لینک و رپورتاژ پایان داد ،

پنگوئن می‌تواند اعتبار سایت هایی که از روش‌های اسپرم و فیک برای لینک سازی استفاده میکردن را پس گرفت

و جایگاه اصلی شان را سایت های معتبر داد.

ربات پنگوئن گوگل از این به بعد سایت ها

را بررسی و آنالیز می‌کند و زیر ذره بین قرار می دهد ،

حالا گوگل به راحتی می تواند ارتباط بین لینکها را درک کند و با علامت هایی

که دریافت می کند، لینک های طبیعی را از ساختگی تشخیص دهند بنابراین

نحوه لینک دادن شما در مقاله برای پورتاژ می تواند دست شما را برای ربات های سمج گوگل روکند

اینجاست که اهمیت یک رپورتاژ خوب را متوجه خواهید شد.

  • milad gohari
  • ۰
  • ۰

در این مقاله بی مگ قرار است نحوه لینک سازی در رپورتاژ را به شما آموزش دهیم

، رپورتاژ شما حتی ممکن است تاثیری عکس روی سئو داشته باشد

و نتواند تاثیر مثبتی در نتایج جستجو داشته باشد

بنابراین چند دقیقه این مقاله را بخوانید تا بتوانید با کیفیت بالا ایجاد بک لینک در رپورتاژ آگهی انجام دهید.

کلیات لینک و سئو درباره پورتاژ

زمانی که شما از یک سایت رتبه بالا لینک دریافت می کنید

به نشانه دعوت آن سایت است و اعتبار سایت شما نزد گوگل افزایش پیدا می کنم

قسمت جالب برای اکثر کسب و کارها همین جاست ، حضور پررنگ شما در شبکه‌ها و رسانه‌های پرمخاطب و جلب اعتماد

گوگل با انتشار رپورتاژ و چند بک لینک دائمی از سایت های معتبر می تواند، رتبه شما را در موتورهای جستجو

بالا ببرد و وقتی گوگل آنالیز کند، به وب سایت شما در رسانه‌های معتبر و پربازدید

در جایگاه بهتری قرار گرفته اعتمادش به شما بیشتر خواهد شد.

بعضی اوقات سایت ها برای لینک های خارجی خود از تگ Nofollw استفاده می‌کنند

در واقع با این کار به موتور جستجو می گویند که هیچ اعتباری به لینک های

ایجاد شده منتقل نشود و صفحات لینک شده در رتبه هم تاثیر نگذارند.

اگر سایت‌های منتشر کننده رپورتاژ از لینک های نوفالو استفاده بکنند

و به درد سئو سایتتان نخورد، شما باز هم دارای دو مزیت هستید

که از این لینک ها به دست خواهید آورد: اول اینکه بک لینک ها ترافیک

سایت شما را افزایش خواهند داد، دوم با استفاده از

بک لینک ها می توانید برند خود را به کاربران معرفی کنید،

پس لینک های رپورتاژ از هر نظر برای برند شدن و اعتبار فروش شما مفید است.

  • milad gohari
  • ۰
  • ۰

رپورتاژ آگهی ها، آگهی‌های محلی هستند

که فقط برای برآوردن یک هدف خاص در نظر گرفته می‌شوند و آن وادار کردن مخاطب به انجام اقدامات موردنظر است.

رپورتاژ آگهی‌ ها می‌توانند با برانگیختن مخاطب به اقداماتی نظیر دانلود کردن یک فایل پی‌دی‌اف، اشتراک

در خبرنامه الکترونیکی، بازدید از یک فروشگاه یا خرید یک محصول مؤثر باشند.

یک رپورتاژ آگهی تاثیرگذار

توجه خواننده را به خود جلب می‌کند، او را به نتیجه منطقی رهنمون می‌شود

و آنچه مورد نظر نویسنده است را با زبانی خاص به مخاطب خاطرنشان می‌کند و او را به مرحله بعدی هدایت می‌کند.

این روش یک شیوه‌ فراخوان به واکنش است.

رپورتاژ آگهی‌ها در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف ارائه می‌شوند:

 

  • آنها می‌توانند مثل فهرست یا راهنما باشند
  • مانند ویدئو یا مقالات چاپ شده باشند
  • یک صفحه‌ای یا ۶ صفحه‌ای باشند

رپورتاژ آگهی بیشتر راوی یک داستان است

و این ارتباطی به قالب یا رسانه‌ای که در آن قرار داده می‌شود ندارد.

به همین علت است که شباهت زیادی بین اجزای ضروری یک پست

وبلاگی و یک رپورتاژ آگهی وجود دارد. با این حال موارد خاصی وجود دارند که باید به آنها توجه کرد.

در اینجا مراحل اصلی نوشتن یک رپورتاژ آگهی کارآمد که بتواند فروش را افزایش دهد ارائه می‌کنیم:

۱- وب‌سایت یا مجله مورد نظر را مطالعه کنید

رپورتاژ آگهی شما در یک مجله یا یک وب‌سایت قرار خواهد گرفت.

  • milad gohari